zondag 16 mei 2010

Ondertonen

Elke huid heeft een ondertoon. Totaal zijn er 3 verschillende ondertonen.
1. Goud/gele
2. Rood/roze
3. Groene/olijf
De laatste komt het meeste voor bij mensen met een donkere huid.

Hoe kun je je ondertoon vinden?
1. Ga in het daglicht staan zonder make-up aan
2. Kijk boven de mond en op je voorhoofd (Je kan ook naar de huid op je pols kijken, maar dat is niet altijd dezelfde ondertoon dan op je gezicht)

Je ondertoon vinden is niet altijd gemakkelijk, daarom kan je bij winkels om advies vragen. Bv: Ici Paris XL, Mac, Douglas, ...
(Bij Mac zijn alle foundation met een gele ondertoon gekenmerkt met NC, degene met de rode ondertonen NW)

De reden waarom ik hier een artikel over maak is omdat het belangrijk is de foundation te hebben met de juiste ondertoon. Ook is het belangrijk een foundation te hebben in jouw juiste kleur. Mijn eerste perfecte foundation heb ik ook maar gevonden na 4 jaar make-up te gebruiken en dan nog wel niet door mijn eigen ook :o Bij Mac hebben ze mij daarbij geholpen. Wil je echt een goede foundation investeer er dan in en ga naar de betere winkel ketens bv: Ici Paris XL of Mac. Het is misschien wel veel voor zo'n foundation, maar hij zal je beter staan en je zult nog meer zelfverzekerd zijn. Ik heb zelf 2 foundations van Mac. De ene is meer dekkend dan de andere, dus de ene gebruik ik dan meer als ik iets meer last heb van onzuiverheden. Ik heb de Studio Fix Fluid SPF 15 en de Face and Body foundation. Ook heb ik onlangs één van Dior, waar zeker nog en review van komt.

De favoriet van vele visagisten. De visagist van Kim Kardashian gebruikt ook de Giorgio Armani foundations bij haar.




De Face and Body foundation is op waterbasis gemaakt en is dan ook nog eens waterbestendig. Hij geeft een lichte dekking waar nodig. Deze foundation kun je ook opbouwen als je dit wilt, naargelang je eigen voorkeur.















Cheryl Cole haar favoriete foundation is ook de Face and Body foundation.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten